Fall Break - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu Fall Break - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu

Fall Break

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Irma

13 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Voordat ik vertel over de super gezellige fall break eerst nog een kleine aanvulling op het verhaal over het huis! De huizen op Chimney Ridge moet je huren met vier personen. Mijn huisgenootjes hebben dan ook een contract ondertekend samen met een vierde persoon, genaamd Joy. Toen was het nog een vriendin van hun, maar inmiddels niet meer. Niet zolang nadat ze hadden besloten hier te gaan wonen is Joy namelijk verloofd (ja, ook zij is 19). Ze wilde hier gaan wonen samen met hem, maar dat zagen mijn huisgenootjes niet zo zitten. Toen ze de huur ook niet door vijf personen wilde delen hebben ze besloten dan maar elke maand meer te betalen (je betaalt een vast bedrag per huis) en te hopen dat er iemand anders hier wil wonen.:D Deze week bij de foto's eindelijk een foto van de vlag! Sorry, dat jullie daar zolang op hebben moeten wachten.

Dan nu een verhaal over mijn invulling van Fall Break. Op zaterdag ben ik met Andy en Jenny naar Atlanta geweest. Daar hebben we eerst een bezoek gebracht aan het aquarium. Waar meer dan 500 verschillende soorten vissen te zien zijn. Na het gehele aquarium gezien te hebben zijn we naar het CNN Center geweest voor een studio tour aldaar. Eerst kregen we uitleg over het werk van de nieuwsredactie achter de schermen en de special effects. Waaronder technieken om op televisie onderwerpen los te maken van de achtergrond. In het verleden konden ze bij CNN geen groene kledingstukken dragen, want dat zou wegvallen tegen de achtergrond. Na de uitleg hebben we de nieuwsredactie vanachter glas mogen bewonderen. Het nieuws wordt bij CNN opgenomen te midden van de circa 100 mensen die achter de schermen werken en op zoek zijn naar het laatste nieuws of hun facebook checken. Voor degene die zaterdag om 14.00 uur (Amerikaanse tijd) het nieuws op CNN gezien hebben: in werkelijkheid was de achtergrond niet rood, maar liep ik daar temidden van 24 andere toeristen! Ter afsluiting van ons bezoek aan Atlanta zijn we naar The World of Coca Cola geweest, waar onder andere oude reclame artikelen, flesjes en de bottelinstallatie te zien was. Daarnaast hadden ze er een 4-D film (3-D met water, wind en niet altijd even fijne effecten in je stoel) over het geheim achter Coca-cola. Het geheim is zoals jullie wellicht al weten of verwachten dat Coca-Cola in ieder land hetzelfde is. Tot slot we er in andere landen geproduceerde merken kunnen proeven (appelsap, sinasappelsap, fanta etc).

Op zondagmorgen moesten we om 8.30 uur verzamelen voor een bezoek van twee dagen aan de Great Smokey Mountains georganiseerd door de internationale studentenvereniging. Afgelopen week had ik bij een aantal studenten geinformeerd of er bussen rijden op zondag tijdens de fall break. Maar natuurlijk was hun antwoord. Waarschijnlijk voelen jullie het al aankomen... er reden geen bussen. Tevergeefs heb ik staan wachten en iemand van de organisatie proberen te bellen, maar het enige nummer dat ik had was een nummer van een kantoor op de universiteit. Toen heb ik maar besloten een auto tegen te houden en te vragen voor een lift. Iets dat veel Amerikanen hier op Chimney Ridge doen wanneer ze naar de universiteit moeten, omdat op dit park toch alleen studenten wonen. Gelukkig was de eerste gelijk een hele aardige jongen en heeft hij mij netjes naar de universiteit gebracht. Vanuit daar zijn we via Georgia naar de Smokey Mountains in North Carolina vertrokken.

Op de camping aangekomen moesten eerst de tenten opgezet worden. Ëén tip: probeer nooit een tent op te zetten met Chinezen... als ik degene ben die uit moet leggen hoe je tent op moet zetten, dan ben je wel echt een amateur! 's Middags een hike richting de waterval gedaan en 's avonds een kampvuur. De volgende morgen met de busjes richting een uitzichtpunt gereden, waar tevens de grens met de staat Tennessee was. Helaas, veel regen, maar dan doen de Smokey Mountains wel hun naam eer aan (mist). Op de weg terug naar Clemson een stop gemaakt bij de molen en het dorp Cherokee, een dorp dat leeft van de toeristen.

Morgen nog een dagje vrij en woensdag weer verder werken aan mijn opdracht. Voor degene die nog niet weten wat mijn opdracht inhoud: het optimaliseren van de assemblagelijn voor motoren bij BMW. Ik moet kijken of het mogelijk is om de assemblage te versnellen, minder werkstations te gebruiken en minder mensen in te zetten.

Groetjes,

Irma

  • 13 Oktober 2009 - 08:02

    Jorine:

    Hee irma,
    Alweer een mooi verhaal! Leuk om te lezen:) Wel cool dat die studentenvereniging van die leuke dingen organiseert! Gelukkig leer je daar ook wat normalere mensen kennen dat die maffe huisgenoten van je;) Maarre, jij en een tentopzetten??;) Haha! Goed bezig!

    Groetjes

  • 13 Oktober 2009 - 09:15

    Petra:

    He Irma,

    Super leuk al die activiteiten! Toevallig heb ik ook al die dingen gedaan deze zomer dus ik weet zeker dat ze allemaal heel leuk waren. Waren ze bij jullie ook helemaal fan van de nieuwslezers bij CNN? Ik herkende er geeneen maar was wel grappig. Hier is het ook heel leuk. Nog veel plezier!

    Groetjes Peet

  • 13 Oktober 2009 - 17:07

    Mandy:

    Jeetje irm!

    Wie had gedacht dat jij zulke lange verhalen ging schrijven? (Ik stiekem niet;)) Heb alles weer even bijgelezen en het klinkt fantastisch! Blij dat het eindelijk niet meer zo erg regent..dat was toch wel een beetje jammer. Blij om te horen dat de reallife soaps gewoon doorgaan! Houd me op de hoogte, want ik ben hartstikke benieuwd ;) Is er al een nieuwe baan gevonden die met groot geluk ook nog eens een kwartje meer betaald? Ik ben erg jaloers op je uitstapjes. (Op je opdracht iets minder, want ik zou niet weten hoe ik dat moest oplossen;)) Maar gelukkig ben jij een kenner, dus dat gaat vast helemaal goedkomen:D Nou irm, rustig aan daar. Drink lekker veel bier, doe leuke dingrn en succes daarnaast met je opdracht!

    Ik blijf je verhalen lezen.

    Dikke kus Mandy

  • 14 Oktober 2009 - 21:02

    David:

    Ben je op 's werelds bekendste nieuws, word je eruit geknipt! ;)

    Echt leuk al die ervaringen, toepasselijk dat je bij Clemson met clumsy mensen een tent op moet zetten. En vanuit de VS de productielijn voor mooie Duitse motoren optimaliseren is natuurlijk wel heel gaaf! :D

    Trouwens, 19 jaar en dan verloofd.. is dat een reli-Amerikaanse traditie ofzo?

    Ik ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal!

    Veel plezier!
    David

  • 15 Oktober 2009 - 14:55

    PapaJoep:

    Sinds Joep in Zweden zit, probeer ik regelmatig van je ervaringen op de hoogte te blijven; ik was wel aangenaam verrast toen ik vandaag nog eens kort samengevat las, wat je stage-opdracht omvatte, want door alle andere verhalen, was ik dat een beetje kwijtgeraakt !
    Veel succes, en ik lees graag de vervolgen !

  • 16 Oktober 2009 - 20:06

    Denise:

    hey irm,

    Wat een verhaal weer :) Echt onwijs leuk om op deze manier op de hoogte te blijven!! Heel veel plezier :)

    x denise

  • 18 Oktober 2009 - 10:19

    Linda:

    Hey Irm,

    Je verhalen worden inderdaad een stuk langer...maar erg leuk om te lezen. Ik ben nu weer van alles op de hoogte. Je opdracht klinkt ook erg interessant. Wel fijn om te weten als ik ooit ga kamperen dat ik dan contact met jou op kan nemen over hoe ik mijn tent op moet zetten;)!Leuk dat er ook veel activiteiten georganiseerd worden!Heel veel plezier en succes komende week met je opdracht!

    Ik zit al vol spanning te wachten op je volgende verhaal!

    Liefs Linda (en Wim)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2009

Voor de laatste keer vanuit Clemson

08 December 2009

Atlanta

01 December 2009

Thanksgiving

17 November 2009

Pre-thanksgiving

08 November 2009

Go Tigers!
Irma

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 22330

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 16 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: