Een weekend in Clemson - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu Een weekend in Clemson - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu

Een weekend in Clemson

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Irma

20 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Geen lange update deze keer en geen rare verhalen over mijn huisgenoten. Als aanvulling op vorige week wel nog iets over de rijstijl van de Chinezen. De Chinezen hier in Clemson kunnen niet autorijden! Ik zal twee voorbeelden geven. Bij een kruispunt aangekomen wachten ze totdat een andere auto bijna bij het kruispunt is en besluiten dan toch nog over te steken. Ook heb ik met een Chinees als chauffeur voor het eerst mogen ervaren hoe het is om spookrijder te zijn! Ze sloeg namelijk linksaf bij een stoplicht en ging niet naar de rechterkant van de weg, maar de linkerkant.

Afgelopen weekend ben ik naar de botanische tuinen in Clemson geweest. Op de foto's kun je ook de asfaltwegen zien. Zoals voor de meeste mensen waarschijnlijk wel bekend zijn de Amerikanen heel lui. Ze doen dan ook het liefst alles met de auto en wandelen niet door de tuinen, maar rijden een rondje door het park.

's Avonds heb ik met studenten uit India Divali gevierd. Dat is het feest van het licht in India en gaat gepaard met veel zoetigheid eten. Alle studenten hadden voor deze gelegenheid vanuit India eten opgestuurd gekregen. Komende zondag is de viering van Divali op de universiteit, waar ik waarschijnlijk ook heen ga.

Groetjes,
Irma

• 20 Oktober 2009 - 05:25

Petra:

He Irma,

Kijk maar uit met die Chinezen, spookrijden is niet goed voor de gezondheid. Wel luie mensen daar hoor beetje met de auto door het park rijden. Gelukkig is het altijd nog gezellig in de bar! Is Clemson city eigenlijk wat? Op de kaart zie je het niet eens, op deze website dan.

Groetjes Petra

• 20 Oktober 2009 - 11:20

Yvonne:

Hey Irm!

Was echt gezellig om weer ff met je te kletsen op msn :D
    Jammer, geen mooie verhalen over je huisgenoten...! Maar mooie verhalen over Chinezen zijn ook leuk ;) Gelukkig leef je nog, ondanks die enge chauffeurs!
    Leuk, al die verschillende culturen: lekker veel feestjes!! :)
    Geniet er maar lekker van! Dikke kus x

• 20 Oktober 2009 - 13:53

Jorine:

Hee Irm,
    Mooie fotos, ik mis alleen een beetje de zon... Heb je af en toe nog een beetje mooi weer? Dat huis voor een gezin met 12 kinderen is echt TE klein. Leefden ze daar nog in?

En was al dat Indisch eten lekker? Grappig, ga je naar amerika, eet je indisch, rijd je met chinezen mee, doe je ook nog wat met amerikanen?;) haha!

Zo te zien heb je ook een nieuwe trui! Leuk! Is het shoppen daar goedkoop? Heb je al veel gekocht? ga je het allemaal wel mee terug kunnen nemen?:P Lijkt me lastig!

Tot snel spreeks/mails.

Liefs

• 26 Oktober 2009 - 11:48

Mara:

Hey Irma, Wat een luilakken! In zo'n mooi park nog met de auto rondtouren. Kun je daar nog een beetje sporten of in ieder geval bewegen?
    Hier alles goed; gisteren...tadaa! gelijk gespeeld tegen Blauw-Wit; 2-2. Zet 'm weer op daar en tot gauw! groetjes,
    Mara