De soap... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu De soap... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu

De soap...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Irma

04 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou Mandy, ik denk dat je gelijk had. Er kan best een soap worden geschreven over dit huis en al is het niet over dit huis, dan wel over het park Chimney Ridge. Na het feestje vorige week zaterdag waren we bij Anderson blijven slapen, want Caithlyn had teveel gedronken om terug te rijden. Wat ze ons niet vertelt had, was dat ze de volgende dag moest werken. Ze werd om 12.15 uur wakker en had om 12.00 uur op haar werk moeten zijn, dus had ze zich ziek gemeld. 's Middags werd ze terug gebeld met de mededeling dat ze was ontslagen! Op zoek naar een nieuwe en wellicht goed betaalde baan dus!

Op maandag kreeg iedereen die woont in Chimney Ridge een mail dat er een bijeenkomst was gepland op woensdag vanwege de problemen in het park. Als je niet met alle bewoners van jouw huis zou komen, mocht je in de toekomst geen feestjes meer organiseren voor meer dan 10 personen. Het was dan ook erg druk op de meeting van woensdag en je aanwezigheid werd ook daadwerkelijk gecheckt! De politie wilde praten over wat ze zouden kunnen doen aan de problemen op Chimney Ridge! Het probleem was teveel dronken mensen op straat, naakte mensen op straat en vechtpartijen! Er kwam al snel uit dat de problemen vooral worden veroorzaakt door mensen die o de feestjes komen die niet zijn uitgenodigd en daar gaan ze nu een oplossing voor bedenken. Uiteindelijk ging de discussie dan ook meer over drinken als je nog geen 21 bent en daar gaat de politie nu meer op controleren. Geen probleem voor mij dus!

Dinsdagavond biertjes gedronken met mijn huisgenootjes en eerst dacht ik nog dat zij zelf wel bier kunnen halen, maar dat bleek niet waar te zijn. Veel vrienden van hun hebben hun id-kaart vervalst of zijn al 21.

Op zaterdag ben ik met Wenshang (labgenootje uit China) weggeweest. Eerst bij haar thuis Chinees gegeten en daarna naar Greenville om te shoppen. Ik dacht shoppen in het centrum van de stad, maar shoppen met Chinezen in Amerika is in het overdekt winkelcentrum aan de rand van de stad. 's Avonds in de bar hoorde ik van Jenny dat Chinezen altijd shoppen in overdekte winkelcentra. Na het shoppen zijn we naar de viering van het Chinese Midherfstfeest, ook wel Moon feest genoemd, geweest. Dat is een feest ter ere van de maan en de verjaardag van de God van de Aarde, want de laatste dag dat de oogst wordt binnengehaald nadert. Het werd gevierd met allerlei optredens van de Chinezen, waaronder karaoke. De dag afgesloten in een kroeg met Jenny en Andy (Duitser). De kroegen sluiten in Clemson om 24.00 uur, want op zondag mag er vanwege het geloof geen bier geschonken worden.

Zo dat was mijn verhaal van deze week! Komende week weer aan mijn opdracht werken en daarna lang weekend (t/m dinsdag) vanwege de fall break!

Groetjes,

Irma

• 05 Oktober 2009 - 05:45

Petra:

He Irma, ik kreeg inderdaad al een vermoeden van je soaphuis, haha. Maar is natuurlijk typisch amerikaans al het drama. Je kan zo meedoen in the bold and the beautifull. Alleen Joep nog op bezoek! Heb je ook nog karaoke gezongen in het Chinees? Echt grappig.

Groetjes Petra!

• 05 Oktober 2009 - 09:53

Nathalie:

ik vind het een mooie tijd irm, 12 uur naar huis en daarna de hele week weer fris en fruitig hihi

• 05 Oktober 2009 - 12:17

David:

Irmie in drankzuchtige contreien; goed bezig! ;)

Have fun! Groetjes!

• 05 Oktober 2009 - 15:07

Mara:

Hey Irma,
    Klinkt alsof er genoeg te doen is daar. Leuk zeg. En ook al best veel nieuwe mensen leren kennen dus. Mij lijkt zo'n Chinese viering wel erg speciaal, dus leuk dat je bent mee genomen. groetjes, Mara ps hier alles goed; zondag halve marathon lopen. heb er al zin in!

• 06 Oktober 2009 - 12:05

Jes:

Heey Irm,

Lekker verhaal weer, rare jongens die Amerikanen.. Maargoed, je maakt in ieder geval genoeg mee. Ik zag trouwens volgens mij gisteren je broer Sander op tv bij de wereld draait door! Hij was echt mega vaak in beeld, haha. Nou veel plezier nog, ben benieuwd naar je volgende avontuur!

Kus Jes

• 06 Oktober 2009 - 14:09

Jorine:

Ha Irma,
    Moet jij nu elke keer bier halen voor je huisgenoten?? Lekker is dat!!
    Enne, wat een soapserie inderdaad:) Zijn er ook nog normale mensen om je heen?;)

Groetjes Jorine

• 10 Oktober 2009 - 11:02

Sandra:

Hey Irm,

Nu al de politie op je dak! hehe dat doe je netjes !

xxx veel plezier nog!

• 11 Oktober 2009 - 14:41

Sander En Suz:

Hey Irma,

Mooi verhaal :-)
    Bier, feestjes, vechtpartijen, naakte mensen, baan kwijt, politie erbij, etc. Klinkt inderdaad als een goede verhaallijn voor een heel foute soap!

En toch weer de combi van Aziaten en karaoke, in ieder geval ben je een 'ervaren karaoke-er' na je tijd in Korea :-D

Enjoy!
    Sander en Suz

• 12 Oktober 2009 - 18:12

Joep:

Ja ja, eerst stoere verhalen en dan onschuldige foto's van een of ander karaoke feestje eronder. Beetje anti-climax hoor. ;)