Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Irma

23 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Eindelijk vandaag dan toch de eerste dag zon sinds ik hier ben! Het heeft de afgelopen dagen heel veel geregend. Een paraplu was niet voldoende tegen de regen en straten stonden blank! Het zwembad ben ik dan ook nog niet in geweest. Dat weer is niet normaal voor dit gebied, maar hier zaten ze wel te wachten op regen na een lange periode van droogte. Gelukkig kan ik iedere dag met de bus naar de universiteit en is de bushalte om de hoek. Je hoeft hier ook niet bang te zijn dat de bus te vol is, want op drukke tijdstippen rijdt er een extra bus direct achteraan voor het geval de eerste bus vol is! Daarnaast kun je je fiets hier wel mee nemen met de bus, namelijk op de fietsendrager die aan de voorkant aan de bus zit!

Nu ook nog wat meer over mijn gezellige huisgenootjes. Het zijn drie vriendinnen die elkaar kennen van de high school. Één meisje (Lisa) heeft een hyperactieve labrador, die ze gelukkig alleen uit haar kamer laat als ze er zelf bij is. Danielle heeft een vriend (Jack). Nooit meegemaakt dat mensen die een relatie hebben vechten, maar zij doen dat nagenoeg iedere avond dat ze elkaar zien (wel op haar kamer hoor)! De derde is Caithlyn. Zowel Caithlyn als Lisa moeten circa vier avonden per week werken, om alles te kunnen betalen, want ze verdienen hier slechts 2.15 dollar per uur exclusief fooi. Sommige avonden is dit inclusief fooi wel oké, maar vaak niet.

Afgelopen weekend ben ik toch op pad gegaan door de regen om te zien wat er in het centrum van Clemson te doen is. Er zijn een paar winkels, maar dat zijn veelal fanshops! Werkelijk alles is er te koop met het logo van Clemson: oranje met afdruk van een tijgerpoot! Bij de wedstrijden american football van de Clemson Tigers komen dan ook zo'n 90.000 supporters. Komende zaterdag ga ik ook naar de wedstrijd. Afgelopen zondag heb ik toevallig een voetbalwedstrijd van de universiteit van Clemson tegen Virginia Tech gezien.

Groetjes,

Irma

  • 23 September 2009 - 05:17

    Petra:

    He Irma,

    Wat vervelend van de regen. Hier is het nog wel lekker. Je zit wel een beetje in een maf huis maar is hopelijk wel gezellig.Veel plezier bij de voetbalwedstrijd. Ik was bijna naar de finale van het europese damesvoetbal gegaan en toen verloren de Nederlandse jammergenoeg in de halve finale (die was niet in Helsinki maar Tampere). Maar ja is niet anders. Morgen komt mijn eerste bezoek, ook leuk! Komt er bij jou nog iemand langs?

    Groetjes Petra

  • 23 September 2009 - 16:39

    Kirsten:

    heey irm!

    nou heb je berichtje gelezen maar waar is je vlag? die mis ik wel op de foto's..... haha

    veel plezier van het weekend en we houden even contact om te meeten lijkt me gaaf om met kerst/oud en nieuw in NYC af te spreken:D:D

    veel plezier!
    xx Kirst

  • 23 September 2009 - 18:03

    Paul:

    Hee Irma,

    Goed om te horen dat je al aardig gesettled bent in de States. Ik weet zeker dat dat met die Amerikaanse feestjes wel goed komt ;) ennuh noemen ze dat zo tegenwoordig (vechten)

    Groetjes,

    Paul

  • 24 September 2009 - 10:07

    Jorine:

    Hee irm,
    Inderdaad, waar is je vlag?? Die had ik wel bij de eerste fotos verwacht! Dat huis ziet er trouwens erg goed uit!!! Enne hoe is het met je opdracht? is het een beetje een uitdaging? of is het allemaal nog niet te begrijpen? Succes daar nog! en ik duim voor je voor meer zonneschijn!!

    Groetjes Jorine:)

  • 26 September 2009 - 12:51

    Niels & Louise:

    Hee Irma,

    Leuk om te lezen wat je tot nu toe allemaal hebt gedaan! Blijkbaar ben je al helemaal gesettled en heb je het naar je zin. Leuke huisgenootjes als ik dat zo lees :D Hahaa!
    Ben heel benieuwd hoe je de football wedstrijd vindt, dat is toch echt typisch amerikaans.
    Mijn feestje was gister trouwens heel gezellig, bedankt nog voor je berichtje!
    We duimen voor je op mooi nazomer-weer!

    Groetjes,
    Niels & Louise

  • 26 September 2009 - 17:08

    Yvonne:

    Mmmm, ik had beter eerst alle reisverslagen kunnen lezen en dan pas reageren... had ik ook niet hoeven vragen of je al een duik in het zwembad had genomen! :) Helaas dus water genoeg voor jou...! Hopelijk komt er gauw weer een zonnetje aan!
    Wat een spannende huisgenootjes heb jij, een met een hond, een die vecht.. je hoeft je in ieder geval niet te vervelen in dat huis :P

    XxX

  • 27 September 2009 - 16:54

    Mandy:

    Hee Irm!

    Wat een vet huis :D Jij mag niet klagen zo te zien! Owja, toch een beetje ivm de hoeveelheid regen die er valt..Pff valt dat ff tegen. Gelukkig is dat niet normaal en zal er vast snel verandering in gaan komen. Gaaf dat ons kussensloop braaf bovenaan je bed ligt;) Wat een aparte huisgenoten heb je...ben benieuwd wat voor een verhalen er nog meer gaan komen. Misschien wordt het nog leuk materiaal voor een soap ofzo? :D Nou chick, geniet lekker van de nieuwe omgeving en hou ons op de hoogte. Ik blijf lekker lezen want vind het leuk om te weten wat je allemaal meemaakt. Have fun!

    Dikke kus Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2009

Voor de laatste keer vanuit Clemson

08 December 2009

Atlanta

01 December 2009

Thanksgiving

17 November 2009

Pre-thanksgiving

08 November 2009

Go Tigers!
Irma

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 22352

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 16 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: