Atlanta - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu Atlanta - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu

Atlanta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Irma

08 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het weekend is weer voorbij dus het is weer tijd voor een korte update. Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne Sinterklaas gehad!

Hier is van Sinterklaas niets te merken, maar ik heb de Kerstman al vele malen gezien! Sinds afgelopen weekend is het ook hier tijd voor de winterjas na weken overdag nog in een t-shirt te hebben gelopen!

Afgelopen vrijdag had ik een feest ter ere van kerstmis. Al erg vroeg, maar dat komt omdat deze week de tentamens zijn en vanaf vrijdag alle bachelor studenten kerstvakantie hebben. Alleen de (master)studenten die onderzoek doen moeten volgende week nog aan de slag. Komend weekend vertrekken er dan ook al veel studenten voor de kerstvakantie. Ik moet wel nog even hard aan de slag de komende twee weken om mijn project op tijd af te ronden, dat voornamelijk nog bestaat uit verslag schrijven.

Na het kerstfeest ben ik naar de kroeg gegaan met Jenny en Jessy. Het was erg gezellig, dat is op zich niet zo bijzonder, maar om 5.10 uur moest ik op het station staan om naar Atlanta te vertrekken. Slapen voordat de trein vertrok is dan ook niet meer gebeurd. Het is inderdaad een idiote tijd, maar er rijdt één keer per dag een trein vanuit het noorden naar het zuiden en één keer per dag vanuit het zuiden naar het noorden. Gelukkig zijn de treinen voorzien van meer luxe dan in Nederland en heb ik heerlijk kunnen slapen. Ook hoef je niet bang te zijn, dat je te laat wakker wordt, want zodra je op je eindbestemming bent komen ze je wakker maken!

Eerder was ik al in Atlanta geweest met Andy en Jenny om de grote attracties te bezoeken, maar van de rest van de stad had ik nog niets gezien. Aangezien iedereen hard moest studeren voor de tentamens had ik besloten twee dagen naar Atlanta te gaan. Om 8.20 uur arriveerde ik in Atlanta. Eerst heb ik een bezoek gebracht aan Underground Atlanta. Vroeger rangeerden stoomlocomotieven en wagons op dit terrein, maar nu zijn er restaurants en winkels te vinden. Daarna begon de kerstparade met vele muziekkorpsen, ballonnen en als afsluiter natuurlijk de kerstman.

Vervolgens ben ik naar het Stone Mountain Park net buiten Atlanta vertrokken. Jarenlang is een groot aantal handwerklieden bezig geweest om een 28 m hoog en 58 meter breed reliëf uit de wand van Stone Mountain te houwen. Helaas was de kabelbaan naar de top gesloten vanwege de harde wind.

Zondag ben ik naar het Center for Puppetry Arts geweest, waar onder andere Kermit de Kikker, Pino en Ernie te zien was en natuurlijk meer uitleg over de bediening van de poppen! Verder natuurlijk de herinneringen aan Martin Luther King en het Olympisch park bezocht

Aan het eind van de middag ben ik naar de geweldige show: Radio City - Christmas Spectacular - The Rockettes geweest. Als je nog niet in kerstsfeer bent, dan ben je dat wel na deze show! Voor degene die niet weten wie The Rockettes zijn, op de site van Radio City is een filmpje te zien met enkele hoogtepunten uit de show: http://www.radiocitychristmas.com/nationaltour/videos.html

Zo dat was de update over het weekend weer! Dan nu nog een antwoord op jullie reacties...
- Helaas mag ik geen grote auto huren, omdat ik nog geen 25 ben.
- Met een bux schieten heb ik zelf nog niet gedaan, maar Allen (de man van het gezin waar ik was met Thanksgiving) had wel even zijn nieuwe bux uitgetest. Hij raakte een boom, die daardoor halverwege door midden brak.
- In Charleston zijn we niet op het vliegdekschip geweest, want één van de meiden werd al bang bij het idee dat ze een schip op moest!
- Gelukkig hebben ze hier geen witte kerstbomen en mag ik die dit jaar missen!
- Joep komt op 21 december aan in Boston, net als ik. Op 15 januari vertrekken we weer naar Nederland.
- Voor degene die geïnteresseerd zijn in de belevenissen van Joep. Hij heeft ook een site: http://joepopstage.web-log.nl/ Als je het voorheen nog niet gelezen hebt, kan ik je alvast geruststellen... het zijn niet zoveel verhalen dus je bent al snel weer op de hoogte!

Tot slot, nog een weetje over Clemson/Hooters. Één van de mede-oprichters van Hooters komt uit Clemson, vandaar dat alles oranje is bij Hooters, want als je uit Clemson komt, moet alles in het oranje of paars of een combinatie van beide kleuren. Deze oranje en paarse kleuren komen van de kleur van de lucht bij zonsondergang.

Groetjes,

Irma



  • 08 December 2009 - 06:49

    Petra:

    He Irma,

    Mooie foto's! Leuk uitstapje heb je weer gemaakt. Ik ben ook al met mijn laatste anderhalve week begonnen. Wel opscheppen he, nu pas winterjas. Het vriest hier al weken brrr. Gelukkig heb ik mijn magnetronsloffen! Wat een uitvinding. Tot in januari!

    Groetjes Petra

  • 08 December 2009 - 09:57

    Kirsten:

    Heey Irm,

    Weer een leuk verhaal! Volgens mij schuilt er een schrijfster in jou ;)
    Heel veel plezier, en we zien je in januari weer in het koude Nederland!!

    xx Kirst

  • 08 December 2009 - 15:56

    Louise:

    Irma,

    Geweldig filmpje. Gaaf dat je naar die show bent geweest! Leuk om weer alle uitjes na te lezen. En als er geen schrijfster in jou schuilt dan wel een fotograaf;) Mooie kiekjes heb je weer gemaakt:D
    Mijn eerste Sinterklaas met jou familie was trouwens heel gezellig!
    Succes nog met je verslag de aankomende weken!

    Kus
    Louise

  • 09 December 2009 - 12:49

    Michele:

    Hai Irma,
    Klinkt goed al je verhalen! Hopelijk gaat het goed met het afronden van je project. Daarna nog wat vakantie vieren voordat je Nederland weer op komt zoeken? We missen je hier in ieder geval, helemaal nu Bregje B ook naar het buitenland is vertrokken. Zo zonder keeper in mijn rug is het toch minder relaxed op zondag :) Geniet nog van je laatste weken!!

  • 14 December 2009 - 09:22

    Eva:

    Hey Irma,

    Wat leuk om je verhalen te lezen (inderdaad een stuk uitgebreider dan die broer van me doet!).
    Fijn om te horen dat alles goed gaat en je een leuke tijd hebt daar, de foto's zijn ook super!
    Ben wel benieuwd om al je verhalen ook live t horen maar dat kan alweer in januari. Eerst maar lekker X-mas vieren en natuurlijk O&N in NYC (ikke jaloers!!!)
    Heel veel succes met de laatste loodjes van je project en tot in januari.
    Liefs Eva

  • 15 December 2009 - 14:26

    Yvonne:

    Hey Irm!

    Schandalig lang niet meer gereageerd op je site ;)
    Mooie foto's en leuke verhalen zeg!!
    Veel succes nog met je verslag en veel plezier met al die leuke dingen die je daar meemaakt :)

    Kus Yvonne

  • 17 December 2009 - 15:47

    PapaJoep:

    hoi Irma,
    Omdat het er het komend weekend misschien niet van komt, en ik niet weet of en hoe jullie daarna te bereiken zijn, wens ik jou en Joep nu alvast een mooie reis toe, (hopelijk komt Joep heelhuids vanuit Kopenhagen naar Boston, want in Kopenhagen is het momenteel wel een heel gedoe...)een fijne Xmas en een goede oud- en nieuwviering. Ben benieuwd of je het stageverslag op tijd af krijgt, maar dat zal wel moeten, denk ik.
    Veel groeten en een kus,
    papaJoep

  • 19 December 2009 - 04:00

    Tim:

    Hey Irma,

    Zo te lezen heb jij het ook aardig naar je zin daaro! Hier zit m'n stage er bijna op en kan ik ook eindelijk aan het reizen gaan beginnen.

    Veel plezier nog die laatste paar weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2009

Voor de laatste keer vanuit Clemson

08 December 2009

Atlanta

01 December 2009

Thanksgiving

17 November 2009

Pre-thanksgiving

08 November 2009

Go Tigers!
Irma

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 22321

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 16 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: