Thanksgiving - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Irma Bouwman - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Irma

01 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vorige week zaterdag stond de laatste thuiswedstrijd American Football op het programma. Opnieuw wist Clemson te winnen. Voor de game deze keer geen Tailgating, maar we zijn naar het concert van de Tiger Band geweest. Ook de basketball wedstrijd op maandag hebben ze gewonnen en wel met 102-66. Helaas, de betere tegenstanders hebben ze pas vanaf januari als ik niet meer in Clemson ben.

Vanaf woensdag begon de 'vakantie' wegens Thanksgiving. Voorafgaand aan Thanksgiving had ik al de nodige kalkoen gegeten bij de pre-Thanksgiving diners georganiseerd voor internationale studenten. Deze diners waren meestal georganiseerd vanuit de kerk. De dag zelf wordt door iedereen met de familie gevierd en heb ook ik doorgebracht bij een gezin. 's Ochtends vroeg werd ik opgehaald door Allen en Georgette, waarna we om 12 uur aan het diner begonnen. Zij wonen aan een Lake in Seneca, een dorp 15 minuten van Clemson. Na het diner heb ik ook de rest van de middag doorgebracht bij hun thuis, met foto's kijken, poolbiljart en een wandeling bij de Lake.

De dag na Thanksgiving wordt ook wel Black Friday genoemd. Het wordt gezien als het begin van het seizoen voor de kerstinkopen. Om de mensen naar de winkels te trekken hebben alle winkels speciale aanbiedingen. Voor de beste koopjes moet je er dan ook vroeg bij zijn. Wij vertrokken om 9 uur 's avonds met twee busjes richting de Outlet, zodat we voor de verkeersdrukte bij de Outlet aankwamen. De meeste winkels gingen daar om 12 uur 's nachts open, maar vanaf 10 uur stonden er al rijen voor sommige winkels, zoals bijvoorbeeld voor Tommy Hilfiger. Om 12 uur renden mensen de winkels in en even na 12 uur was er geen parkeerplek meer te vinden. Tot 7 uur 's ochtends hadden we de tijd om te shoppen. Nee, ik heb niet alle winkels leeggekocht en het past gewoon in mijn koffer! Ik heb mij samen met Amanda en Rohit vermaakt met mensen kijken en winkels ingaan als het rustiger is! De busjes waren de terugweg goed gevuld met plastic tassen.

Vrijdagmorgen kwamen we weer aan in Clemson en kon ik de huurauto voor het weekend ophalen, want ik was de chauffeur voor het weekend. Na een paar uurtjes slaap 's middags eerst even shoppen, want ook de meiden met wie ik de auto had gehuurd (Ornuai en Sunarin uit Thailand) wilden graag de Black Friday meemaken. Samen met hun vertrok ik op zaterdagochtend naar Charleston voor het weekend.

Charleston is een stad aan de kust in South Carolina. Het was een lange rit van 4 uur, maar in een automaat rijden maakt het wel erg makkelijk. In Charleston aangekomen hebben we een wandeling door het centrum, de markt en over de boulevard gemaakt. Zo hadden we die middag al vele culturele hoogtepunten van deze stad gezien.

Op zondagochtend hebben we eerst een bezoek gebracht aan de Magnolia Plantation and Gardens voor een wandeling. Daarna zijn we weer naar het centrum van de stad vertrokken voor een bus rondrit en een rondleiding in het Aiken-Rhet House. Een huis dat is gebouwd in 1818. Het merendeel van de inrichting was nog in de originele staat en ook de woningen voor de slaven bij dit huis kon je bezoeken.

Na een gezellig, vermoeiend en lang weekend kwamen we zondagavond weer aan in Clemson. Voor de geïnteresseerden: de huurauto was een KIA Rio. Zoals sommige van jullie ongetwijfeld al weten: Het is geen aanrader. De auto rijdt prima wanneer hij eenmaal gestart is, maar wanneer het te koud is, start de auto niet. Zaterdagochtend hebben wij bijna een uur moeten wachten voordat de auto eindelijk startte. Toen we na drie uur rijden getankt hadden en bij het tankstation wilden wegrijden startte de auto opnieuw niet. Gelukkig hebben we de rest van het weekend geen problemen meer gehad!

Komende week begin ik met het schrijven van mijn verslag. In het weekend ga ik naar Atlanta. Nog drie weken in Clemson en dan vertrek ik naar Boston!

  • 01 December 2009 - 06:35

    Petra:

    He irma, weer druk weekeind gehad zie ik. Leuk al die tradities, hoewel shoppen met al die drukte niet mijn hobbie zou zijn. Natuurlijk zijn koopjes wel leuk! Mooie foto's ook. Succes met je verslag,

    Groetjes Petra

  • 01 December 2009 - 09:08

    Jorine:

    Wow mooie fotos!!! Ik ben echt jaloers!:) Wat doe je toch veel leuke dingen!!:)
    Succes met schrijven van je verslag en met je laatste activiteiten, voordat joep komt!:)
    Liefs

  • 01 December 2009 - 12:10

    Lex:

    Hey Irm! Relaxte dagjes uit. Je maakt nog eens wat mee. Kan niet wachten tot ik op stage ga. Alvast een fijne vakantietijd daar met Joep.

    Groetjes

  • 02 December 2009 - 08:13

    Denise:

    pfff ik ben ook jaloers....

    Veel plezier nog!

  • 02 December 2009 - 22:43

    David:

    Hee Irm, ik dacht al, waar blijft het verhaal van het weekend toch. ;) Leuk, en de big trip northeast in het vooruitzicht gaat vast leuk worden, Boston schijnt mooi te zijn.

    En nog bedankt voor je kaartje voor mn verjaardag! Hij kwam vandaag aan, hebben ze nog best snel gedaan over de Atlantic. Met jouw verjaardag krijg je nog net geen Amerikaans kaartje van me (ben dezeweken the trip aan het regelen), maar dan hebben we mooi tijd in NL biertjes te drinken op al die verjaring en om bij te praten. :)

    Veel plezier en succes!
    David

    PS: Kia Rio sucks ass, indeed

  • 04 December 2009 - 09:23

    Marloes:

    He Irma,

    Nou, zo'n black friday klinkt net echt als "gezellig n dagje shoppen". Wel weer leuk om mee te maken natuurlijk (=> mensen kijken). Charleston was ik een jaartje geleden ook nog, wij zijn toen naar het "historische fort" geweest, uit 1800-nog wat. Ja, die Amerikaanse historie gaat niet zo ver terug :). Zijn jullie ook nog naar het vliegdekschip en onderzeeer geweest? Vonden wij wel impressive!

    Succes met de kerst voorbereidingen ;)

    Groetjes,
    Marloes

  • 06 December 2009 - 17:39

    Mandy En Nathalie:

    hihi wij hadden ook niet anders verwacht dan dat je niet alle winkels leeg zou kopen ;) je bent niet zo'n shopper toch :p
    ga je trouwens nog iets van een kerstboompje kopen? want je moet van het jaar wel kerst vieren zonder dat lelijke witte boompje :p en wanneer kwam joep ook weer precies jouw kant op? heb je al een aftelkalender gemaakt ;)
    groetjes mandy en nathalie

  • 06 December 2009 - 19:46

    Joerik:

    Hey Irma!

    Zo te lezen alles goed daar! Goed zo, geniet er van! Hoeveel amerikaanse "tradities" ga je nog beleven? Na thanksgiving, shopping en een all american fanafareband lijkt het me niet meer dan logisch dat je nog een keer met een bux gaat schieten, of niet?
    Maar over jankee-gedrag gesproken, waarom huur je niet een dikke chevy ipv en verrekte Kia?

    groeten! Joerik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 December 2009

Voor de laatste keer vanuit Clemson

08 December 2009

Atlanta

01 December 2009

Thanksgiving

17 November 2009

Pre-thanksgiving

08 November 2009

Go Tigers!
Irma

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 22303

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 16 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: